Exposició digital Paradisus Montserratensis

La biblioteca ofereix l’exposició  «Paradisus Montserratensis: botànica a la Biblioteca de Montserrat» comissariada per la nostra bibliotecària, Àngels Rius i Bou, i presentada en doble format: mostra de documents i fotografies a la Sala Selecta de la biblioteca i mostra virtual a través de l’enllaç https://bibliotecademontserrat.cat/botanica

L’exposició mostra el ric i important patrimoni bibliogràfic i científic sobre botànica que es conserva a Montserrat. L’interès per la botànica  a l’Abadia de Montserrat, ve de lluny  i això es reflecteix també en els fons de la seva biblioteca, on es troben moltes de les obres cabdals de la història de la botànica, algunes d’elles incunables. També llibres que van des del segle XVI fins ben entrat el segle XX, així com gravats, documents i manuscrits  amb consells i remeis casolans i fins i tot herbaris de la flora montserratina, mostra de l’interès que hi ha hagut al monestir per la botànica i que arriba fins als nostres dies.